Korunk eszménye a tevékeny, alkotóember, aki a korszerű szakmai tudás mellett általános műveltséggel is rendelkezik. Az általános műveltségnek része a művészetek értése és élvezése.
A műértés és műélvezés képessége azt jelenti, hogy a művészi alkotások mélyebb...
Korunk eszménye a tevékeny, alkotóember, aki a korszerű szakmai tudás mellett általános műveltséggel is rendelkezik. Az általános műveltségnek része a művészetek értése és élvezése.
A műértés és műélvezés képessége azt jelenti, hogy a művészi alkotások mélyebb értelmét, üzenetét megértjük, a műalkotások élményként hatnak ránk. Ez a képesség nem született együtt az emberrel, de kialakítható.
Napjaink tájékoztató és szórakoztató eszközei (a rádió, a televízió, a film) révén szinte minden művészettel kapcsolatba kerülünk. A műalkotások mindig az emberről és az embernek mondanak valamit, tehát rólunk és hozzánk szóinak. Segítenek a világ megismerésében, igazságokról győznek meg, példaképet állítanak, vagy hitvány emberi magatartástól óvnak.
Az irodalomóra a műértéshez és a műélvezéshez kíván alapot adni, hogy teljesebb, szebb legyen életetek jói érezzétek magatokat egyre szépülő, magunk teremtette világunkban. Ezeken az órákon az irodalmi alkotásokon kívül találkoztok más művészetekkel is: festészettel, szobrászattal, zenével, filmművészettel.
A szakmunkásképző iskolák irodalomkönyveiben az alkotásokat témakörök szerint csoportosítottuk. A tankönyv első részében lévő műveket az irodalomórán fogjátok megismerni. Ha otthon szeretnétek olvasni, a szöveggyűjteményből válogathattok verses vagy prózai műveket, egy-egy regényből vett részletet. Végül találtok a könyvben egy kislexikont, mely irodalomelméleti fogalmakat, írókra, költőkre és műveikre vonatkozó adatokat tartalmaz.
Diósadi Ady Endre, születési nevén: Ady András Endre a huszadik század egyik legjelentősebb magyar költője. A magyar politikai újságírás egyik legnagyobb alakja. A műveltségről, irodalomról írt cikkei a fejlődést és a haladást sürgetik. Költészetének témái az emberi lét minden jelentős területére kiterjednek.
Radnóti Miklós (született: Glatter; egyéb névváltozatai: Radnói, Radnóczi) (Budapest, Lipótváros, 1909. május 5. – Abda, 1944. november 9.) magyar költő, a modern magyar líra kiemelkedő képviselője, oklevelet szerzett magyar–francia szakos középiskolai tanár. Jellemző rá a tiszta műfajiságra való törekvés, illetve a hagyományos, kipróbált műfajok felelevenítése.
Amennyiben az Ön által választott könyvesbolt neve mellett
1-5
szerepel, kérjük kattintson a bolt nevére, majd a megjelenő elérhetőségeken érdeklődjön a készletről és foglalja le a könyvet.
Az Ön adatainak védelme és a felhasználói élmény javítása érdekében weboldalunk különböző sütiket (cookie) használ.
Az "Összes elfogadása" gomb megnyomásával elfogadja a sütik használatát. A "Testreszabás" gomb megnyomásával a sütikről részletes információkat olvashat és egyedileg beállíthatja azokat.
Cookie-k és Adatvédelem
Mik azok a sütik (cookie-k)?
A cookie-k szöveges fájlok, amelyek egy weboldal információit tárolják a számítógépen. Kétféle sütit különböztetünk meg: az első
az oldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges, a másik pedig a magasabb szintű felhasználói élményhez szükséges.
Elengedhetetlen sütik
Ezeknek a sütiknek mindig be kell lenniük kapcsolva, mivel segítenek a felhasználói fiókkal kapcsolatos műveletekben és az
adatvédelmi beállítások tárolásában.
Személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések
Az alábbi cookie-k használatával hozzájárulhat a személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések megjelenítéséhez, valamint
segíthet nekünk jobban megérteni és fejleszteni az oldalunk teljesítményét.