Bővebb ismertető
A kötet tartalma, témája:
H. VARGA GYULA: A kommunikációs kompetencia fejlesztésének szakmai-etikai dilemmái; A kommunikációs nevelés a pedagógiai folyamatban;
SZŐKE-MILINTE ENIKŐ: A Z generáció kognitív sajátosságai;
ANDOK MÓNIKA: Pedagógusok digitális kompetenciái - Mitől lesz okos az iskola?;
TOMA KORNÉLIA: A kommunikációs készség fejlesztése az óvodában;
TOMORI TÍMEA: Nyíregyházi középiskolák dokumentumainak elemzése a kommunikációs nevelés szempontjából; Digitális kompetencia és kommunikáció;
SZABÓ CSILLA MARIANNA: A serdülök kockázatviselkedése az interneten - Mit gondolnak a jelenségről a pedagógusok?;
CSIKÓSNÉ MACZÓ EDIT: A gamifikáció felsőoktatási lehetőségei;
BARTAL ORSOLYA: Digitális megosztottság más szemmel. Fókuszban az M-learning;
HABOS DOROTTYA: A tudatos pedagógiai kommunikáció lehetőségei a digitális térben; Médiaműveltség, médiatudatosság;
VESZELSZKI ÁGNES - FALYUNA NÓRA: Kommunikációs és médiatudatosság az áltudományos nézetek feltárásában;
KÖKÉNYESI NIKOLETTA: Médiatudatosságra nevelés a gyakorlatban;
RAJNAI RICHÁRD: A médiaműveltség és a részvételi kultúra sajátosságai a mozgóképkultúra és médiaismeret érettségi projektfeladatok munkanaplóiban;
OLÁH SZABOLCS: Mi zajlik a globális lapkiadói tartalomiparban? - A médiatudatosság kontextusai (2018); (Nyelvi) kommunikációs készségfejlesztés;
DOMONKOSI ÁGNES - H. TOMESZ TÍMEA: Protokoll vs. személyes jelenlét, ünnepélyesség vs. bizalmasság. A társas deixis műveletei egy sportolói díjátadó ünnepségen;
BALÁZS LÁSZLÓ: Érzelmi intelligencia szerepe a képzés folyamatában;
FEHÉR ÁGOTA: Érzelmi szókincs mint a konfliktusok feloldásának eszköze az érzelmi intelligencia tükrében; A kommunikációs készségfejlesztés újabb kontextusai;
KORPICS MÁRTA: Tréningmódszertan az iskolában?;
BALÁZS LÁSZLÓ - SZALAY GYÖRGYI: A (kommunikációs) készségfejlesztés korlátai és feloldásának lehetősége;
SIMON ILDIKÓ - SZEMENYEI CSILLA: Testorientált, önismereti alapú készségfejlesztés eredményességének pilot vizsgálata;
MAJZIKNÉ LICHTENBERGER KRISZTINA - FISCHER ANDREA: A reflexiót segítő mentori kommunikáció;
MARJAI KAMILLA: Tipikusan fejlődő és autizmusban érintett tanulók számára kialakított anti-bullying programok tartalmi és kommunikációs vonatkozásainak összehasonlítása;
KŐKUTI TAMÁS: Képzésmódszertani megfontolások vs. hallgatói attitűdvizsgálat.