Részlet az 1-2. számból:
(A rovatunkban közreadott tanulmányok a Baranya Megyei
önkormányzat Közgyűlésének pályázati támogatásával jelentek meg, s
szerkesztett változatai az 1999. októberi pécsi konferencián elhangzott
előadásoknak A konferencia teljes anyagát Gáspár...
Részlet az 1-2. számból:
(A rovatunkban közreadott tanulmányok a Baranya Megyei
önkormányzat Közgyűlésének pályázati támogatásával jelentek meg, s
szerkesztett változatai az 1999. októberi pécsi konferencián elhangzott
előadásoknak A konferencia teljes anyagát Gáspár László szellemi
hagyatéka és a modernizációs folyamatok címmel önálló kiadványban
adjuk közre.)
Chrappán Magdolna
Gáspár László életművének kiteljesedése
Tisztelt Konferencia!
Nem nagyon szeretem, ha az előadó érzelmi húrokat penget a kívánt
hatás elérésére. Helyzetemből fakadóan, noha ez tőlem alapvetően idegen,
most mégsem tudom függetleníteni magam a Gáspár Lászlóhoz fűződő
érzelmeimtől. Ezt súlyosbítja az a tény, hogy éppen Pécsett vagyunk. Az itt
ülők jó része számomra Pécset és Szentlőrincet jelenti. Pécs és Szentlőrinc
pedig Gáspár Lászlót, az ő életének azt a szakaszát, amit én nem
ismerhettem közvetlenül, és amelynek a szakmai teljesítménye elhelyezte
őt a magyar pedagógiában.
Most mégsem erről, hanem azokról az évekről szeretnék beszélni,
amelyeket vele tölthettem kollégaként és magánemberként.
A cím: Gáspár László életművének kiteljesedése, kissé megtévesztő. A
"kiteljesedés" valami olyasmit jelent, hogy a dolog befejeződött, minden
megtörtént, ami megtörténhetett, minden leíródott, minden kipróbáltatott és
elnyerte méltó helyét. Talán nem tévedek, ha azt gondolom: Gáspár László
életművére sok minden elmondható, kivéve ezeket.
Aki Gáspár Lászlót a pedagógiai szakirodalomból ismeri, az a
szentlőrinci iskolakísérlethez kapcsolja őt. Nem kisebbítve ezeket az
érdemeket, hiszen ez ebben a közegben és ebben a különleges időpontban,
amit Szentlőrinc 30. születésnapja jelent, otromba udvariatlanság volna,
inkább arról szeretnék beszélni, ami Szentlőrinc után volt. Sarkad,
Békéscsaba és aztán majdnem Pécs.
A sarkadi középiskolai kísérlet 1987-ben indult, és természetesen a
szentlőrinci program pillérein nyugodott. Később hasonló okok miatt is
maradt abba: elsősorban a környezeti intolerancia, ami a rendszerváltás
Bernáth József (1982. április 2.) gyerekként színész, majd pedagógus szeretett volna lenni. Kétszer is jelentkezett a Színművészeti Főiskolára, végül 24 évesen döntött úgy, hogy a főzéssel fog foglalkozni.
Kedvenc étele a rakottkrumpli. Saját bevallása szerint az elhivatottságának sokat köszönhet. Az iskola után Franciaországban, Lyon város egyik éttermében kapott állást, majd tovább ment Londonba.
Bernáth József A Konyhafőnök első két évadának, ill. a Konyhafőnök juniornak egyik zsűrije volt.
Kreatív séfként dolgozik London egyik vezető catering cégnél.
Amennyiben az Ön által választott könyvesbolt neve mellett
1-5
szerepel, kérjük kattintson a bolt nevére, majd a megjelenő elérhetőségeken érdeklődjön a készletről és foglalja le a könyvet.
Az Ön adatainak védelme és a felhasználói élmény javítása érdekében weboldalunk különböző sütiket (cookie) használ.
Az "Összes elfogadása" gomb megnyomásával elfogadja a sütik használatát. A "Testreszabás" gomb megnyomásával a sütikről részletes információkat olvashat és egyedileg beállíthatja azokat.
Cookie-k és Adatvédelem
Mik azok a sütik (cookie-k)?
A cookie-k szöveges fájlok, amelyek egy weboldal információit tárolják a számítógépen. Kétféle sütit különböztetünk meg: az első
az oldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges, a másik pedig a magasabb szintű felhasználói élményhez szükséges.
Elengedhetetlen sütik
Ezeknek a sütiknek mindig be kell lenniük kapcsolva, mivel segítenek a felhasználói fiókkal kapcsolatos műveletekben és az
adatvédelmi beállítások tárolásában.
Személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések
Az alábbi cookie-k használatával hozzájárulhat a személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések megjelenítéséhez, valamint
segíthet nekünk jobban megérteni és fejleszteni az oldalunk teljesítményét.